Sier de ringer fra Eidefoss

I perioder gjennom året opplever vi dessverre at enkelte telefonselgere sier hva som helst for å kapre deg som kunde. Noen sier de ringer fra Eidefoss, og andre tilbyr deg penger for å bytte. Telefonselgere opplyser til og med at de har kjøpt opp selskapet AS Eidefoss og at fakturaen du vil motta bare har et annet navn. Andre selger hevder at de samarbeider med oss, og at du kommer til å spare mange tusen kroner i året ved å bytte leverandør.

Dette stemmer selvfølgelig ikke.

Lureri i strømbransjen

Lureri i strømbransjen har nok foregått i en årrekke. Spesielt det siste året har det en rekke ganger vært skrevet om Forbrukerrådet som klager inn flere strømselskaper til Forbrukertilsynet. Bakgrunnen er blant annet såkalte "innkjøpsavtaler" som fremstår som spotprisavtaler, men som har et ukjent priselement som holdes skjult for kunden. Mange forbrukere har også byttet leverandør uten at de selv vet om det. Sånn skal det ikke være. Det er derfor veldig gledelig at Forbrukermyndighetene nå endelig setter større fokus på dette.

Eidefoss Strøm opererer selvfølgelig ikke på denne måten, og det er viktig for oss at du føler deg trygg hos oss. Er det noe du er usikker på, mener vi ikke informerer nok om, eller noe du savner? La oss få vite det. La oss få vite det slik at vi kan bli bedre. Bedre for deg.

Konkurranse er velkommen

Vi ønsker fri konkurranse velkommen, men på like vilkår og med ærlige metoder. Det er fritt fram å bytte strømleverandør, som alle andre leverandører. Bare husk at når noe virker for godt ut til å være sant, er det som regel det. Du som kunde skal føle deg trygg på at du har en ærlig leverandør du kan stole på.

Spør om dette 

Dette bør du spørre om dersom du vurderer å bytte strømleverandør:

  • Hva er varigheten på avtalen? Er det bindingstid?
  • Koster det noe å gå ut av avtalen?
  • Hva er påslaget og månedsbeløp?
  • Når og hvordan varsles prisendringer?
  • Hvordan kan jeg følge med på strømforbruket mitt?
  • Tilbyr dere felles fakturering med mitt nettselskap?
  • Hvilke betalingsløsninger tilbyr dere? 
  • Kan jeg få tilbudet skriftlig tilsendt på e-post?
  • Hvis du går for et kampanjetilbud, spør om hvilken avtale og vilkår du får i etterkant av kampanjen

Kjenner du noen som trenger en skulder?

Har du eller noen i familien blitt lurt eller gått i fella?
Vi vil gjerne hjelpe, så tips oss gjerne om det er noe vi kan bistå med. Ellers anbefaler vi også å ta kontakt med Forbrukerrådet dersom du har opplevd uærlige strømselgere eller blitt lurt inn i dårlige avtaler. Du kan også tipse Forbrukertilsynet dersom du har opplevd ulovlig markedsføring og telefonsalg:  Forbrukertilsynet.no/tips-eller-klage

Følg oss gjerne på sosiale medier for mer informasjon
Facebook.com/eidefoss
Instagram.com/eidefoss